فروشندگی صنعتی خاص با خصوصیات خاصی است. با این حال؛ شاید بسیاری اندیشه کنند که هر کسی می تواند فروشنده باشد! در واقع، بله. هرکسی می تواند فروشنده باشد. ولی فروشنده ماهر؟ خیر!

تکنیک فروش
فروشنده، راهی مشخص با اهدافی مشخص دارد اگر هدف آن فروش بسیار باشد چیزی نمیتواند آن را متوقف کند. فروشندگی فقط فروش فرآورده نیست بلکه به دست آوردن اعتماد مشتری است لغایت مشتری دائم شما شود. لحظه ای که با مشتری ارتباط استوار می کنید باید کاملاً روی معامله تسلط داشته باشید. به مشتری رهنمود دهید که چه کاری اتمام دهد و چه بگوید. البته بدون اینکه متوجه شود!

اگر از نخستین بار روی مشتری تسلط نداشته باشید خرید کردن از شما را فراموش می کند. تسلط، همان جلب توجه مشتری ست. نگذارید در حین معامله؛ در ارتباط با ی سوژه دیگری صحبت کند. حرف های تکراری را ساحل بگذارید. آنها باعث خستگی مشتری می شوند! برای خرید پافشاری نکنید با این پیشه او را فراری می دهید.

چگونه تسلط داشته باشیم- امانت دار باشید
این جمله ساده به عقیده می رسد ولی بعضی فروشندگان چیزی را به مشتری می فروشند که مشتری به آن احتیاج ندارد! شما فرآورده یا خدمات را به نمایش بگذارید و جزئیات آن را روشنگری دهید. سپس، تصمیم را بر دوش مشتری بگذارید! کماکان برای فروش به مشتری پافشاری نکنید!

مثبت فکر کنید
به جای آنکه فکر کنید از ۱۰ نفر ۱ نفر از شما خرید می کند و سبب برپایی افکار منفی در ذهن تان شود؛ به این فکر کنید که ۱۰ درصد از شما خرید کرده اند یا ۱۰ درصد از مشتری ها از شما خرید کرده اند! اگر این نوع فکر کنید سایر با شنیدن کلمه ldquo;نهrdquo; مشکلی برایتان پیش نمی آید! همینطور به خویش اطمینان دهید که کلمه ldquo;بلهrdquo; در راه رسیدن است.

بعضی ها همنشین ندارند چیزی بخرند
این کلید قضیه است! اعتراضاتی که می شنوید؛ فقط عذر خواهی ست که به شما می گوید ldquo;من هدف خرید ندارمrdquo; باید وسیله ای برای رویارویی با اعتراضات پیدا کنید.

منظور از فرشنده چیره دست چیست؟ شخصیت
شخصیت مهم ترین رکن یک فروشنده چیره دست است؛ زیرا تطابق احسان حتی پیش از خرید با مشتری را فراهم می آورد.
با روی مفتوح از مشتری استقبال کنید؛ کاری کنید مشتری با شما پرماسیدن راحتی کند؛ به طوری که حس کند شما همنشین او هستید! با مشتری صحیح گفتگو کنید و شخصیت او را تحلیل نمائید. این گذرگاه بهترین پیشه برای رسیدن به موفقیت است.

قدرت قانع کردن مشتری
یاد بگیرید چگونه مشتری که در مقابل شما ایستاده را قانع کنید اگر حس کردید مشتری منظور خرید را دارد فرصت را از دست ندهید و عقیده خود را غالب کنید.

عواطف و احساسات
نمی توانید چیزی را بفروشید لغایت زمانی که برخی از احساسات را روی چهره خویش نداشته باشید! مراقب باشید در صورت خویش یأس و ناامیدی دیده نشود. اگر صحبت طولانی شد و نتیجه ای نداشت کماکان آرام باشید یک لبخند می تواند مشتری را تشویق به خرید کند.

مهارت ها
در کنار مهارت های وابستگی باید اعتماد به نفس داشته باشید. باید قادر باشید با هر نوع مشتری پیوستگی برپا کنید وابستگی با گونه ها مشتری ها یک آزمون برای شماست. فروشنده ماهر می تواند تنها با سوال، مشتری را به هر کجا می خواهد بکشاند.

حافظه
فروشنده ماهر هر چیزی را که در بستگی پیشین با مشتری داشته به یاد خواهد داشت! گفتگو های مشتری حتی اگر بی ربط باشد به شما کمک می کند که منش آن را بشناسید و این طور شما می توانید بهتر روی او کارایی بگذارید. وقتی کوچکترین چیزها را در بستگی قبلی به یاد داشته باشید مشتری حس می کند برای شما اهمیت دارد.

توجه به جزئیات
بار نخست چه بسا استجابت خیلی از سؤالات تان را در مشتری می بینید: مثل صحبت کردن، روش نشستن، یا گونه پوشش!
شاید گرد از این موارد کلید فروش باشد. کوشش کنید تمام جزئیات فروش را با پروا به حرکات جسم مشتری برای او توضیح دهید.

قدرت همدردی
نگاه بنیادین برای فروشنده دو صفت است ldquo;احساسrdquo; وrdquo;همدردیrdquo; این دو صفت به شما کمک می کند حس طرف روبرو را بشناسید که با شما موافق است یا نه! همدردی به شما کمک می کند مشتری را برای خرید قانع کنید.

برای تعلیم حاضر باشید
جوانی می خواهد در فروشندگی چیره دست شود و تعلیم لازم را ببیند؛ پس باید تمام جزئیات را در ارتباط با فرآورده بداند. حتی اگر با تست کردن! تمرین کنید. گذشت موعد از شما فروشنده ای ماهر می سازد. کتاب و مجله بخوانید. این دو در تعلیم نقش مهمی دارند.
گاهی از خپگی شغل زیاد پرماسیدن شکست می کنید اما وقتی صحیح فکر کنید می بینید خیلی چیزها را به دست آورده اید.

به مشتری گوش دهید
باید به مشتری های خود گوش دهید. برخی مواقع بعضی با ldquo;سخن های نه چندان جالبrdquo; درباره پیشه شما، شما را می رنجانند و برخی بدون تست فرآورده و اطلاعات لازم از فرآورده شما انتقاد می کنند؛ ولی تمام این گفتگو ها نباید باعث شود شما به تندی با مشتری تصادف کنید! باید از گفتگو های مشتری بیابید که چه چیزی لازم دارد.

کمک کردن

چگونه بازاریابی فروش و ارتباط با مشتری داشته باشیم؟


بیشتر مشتری ها از شما سؤالاتی را می پرسند؛ باید با صبر تمام توضیحات را بدون ناراحتی برایشان روشنگری دهید فروشنده باید به مشتری کمک کند که افزار و فرآورده متناسب را خریداری کند. فروشنده ی ماهر دقیقاً می داند بنیاد فروشندگی راستی-راستگویی و راست گویی ست.

رقابت
اگر می دانید نمی توانید با دیگران چشم وهمچشمی کنید منطقه ای را برای فروش برگزیدن کنید که چشم وهمچشمی در آن مختصر باشد. سعی کنید بدانید رقبا درباره شما چه می گویند! اگر می خواهید بدانید چقدر پیشرفت دارید به حرف های رقبا در ارتباط با خویش گوش دهید.

آیا از شما می ترسند؟
آیا کارهایی که انجام می دهید برای آن ها اهمیت دارد؟
همیشه آماده باشید؛ چه بسا بخواهند شما را شکست دهند.

۳ نوع مکالمه برای فروشندگان هستی دارد
نوع اول: با یک بار تماس گرفتن و شنیدن واژه ی ldquo;نهrdquo; تماس قطع می شود .
نوع دوم: اگر دوبار تماس گرفت و واژه ی نه را شنید؛ از برقراری تماس مجدد ناامید شده و دیگر ارتباط استوار نمی کند.
نوع سوم: سه بار تماس می گیرد و واژه نه را می شنود. ولی ناامید نمی شود! هر چند وقت یک بار دوباره امتحان می کند. ۸۵ درصد از فروشندگان کامیاب این شغل را اتمام می دهند. ارتباط با مشتری کسب کامیابی را به به اتفاق داشته و ارتباط ابدیت جذب مشتری را به همراه دارد.

چالش‌های بازاریابی اینترنتی

نسل بعدی فناوری شارژ سریع ریل می SUPERDART نام دارد

تصاویر جدید گوگل پیکسل 4a جزئیات غیرمننتظره‌ای را فاش می‌کند

مشتری ,کند ,فروشنده ,دهید ,ارتباط ,ها ,می کند ,از شما ,با مشتری ,را به ,به مشتری

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

berkeyeniluo farzandezamin naebabbstocman grounurknowkar alisharifinpco sarallah1389 sitapostma shayegan190 vistapchome fillmdoni