استراتژی شبکه های اجتماعی نقشی اساسی در عملکرد و موفقیتبازاریابی محتواایفا میکنند، زیرا استراتژی شبکه های اجتماعی، این امکان را به بازاریابان محتوا می دهند که با نحوه ی ایجاد برند تجاری آشنا شوند؛ این آشنایی می تواند در آینده ی کاریشان تاثیرگذار باشد، و در نهایت باعث ایجاد درآمد در هر مرحله از کارشان خواهد شد. بواسطه ی محتوایی که درشبکه های اجتماعیمورد توجه افراد قرار می گیرد، این مکان برای آشنایی با خریداران پیش از خرید است.

در سال گذشته، از هر سه نفر، یک نفر در شبکه های اجتماعی همچوناینستاگراموفیسبوکفعال بوده اند، به عبارتی، جمعیتی حدود ۲٫۵ میلیارد نفر در رسانه های اجتماعی فعال بوده اند. فعالیت در شبکه های اجتماعی، باعث سهولت در ارتباط با افراد و پیدا کردن آنها شده است. سازمان های جهانی، امسال بیش از سال گذشته در شبکه های اجتماعی برای ایجاد کسب و کار و برند تجاری خود سرمایه گذاری کرده اند، تا از این طریق بتوانند راحت تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

در صورت استفاده ی درست از استراتژی شبکه های اجتماعی می توانند در زمینه های مختلفی به شما کمک می کند.

مانند:

  • رشد و هدایت مخاطب
  • ایجاد آگاهی در مورد برند تجاری
  • پیدا کردن و جذب مشتریان بالقوه
  • افزایش مخاطب برای مراکز محتوا
  • تغییر شکل و ایجاد کسب و کار

البته گفتن این حرف ها، شاید در ظاهر آسان به نظر برسد، اما در عمل اینگونه نیست؛ اما با ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی کاملا مناسب، برنامه ریزی شده و یکپارچه، می توانید به اهداف خود برسید- حتی اگر اهدافتان جاه طلبانه باشند.

در این مقاله، قصد داریم در مورد چگونگی انجام اینکار و ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی که برای حمایت و ارتقا برنامه ی بازاریابی محتوا ضروری است، صحبت کنیم.

مروری بر استراتژی بازاریابی محتوا

برای اینکه استراتژی شبکه های اجتماعی شما، موفقیت آمیز باشد، باید این استراتژی با استراتژی بازاریابی محتوایتان یکسان باشد. قبل از اینکه در مورد چگونگی ایجاد این استراتژی صحبت کنیم، باید عناصر کلیدی استراتژی بازاریابی محتوای خود را ارزیابی کنیم:

  • اهداف کسب و کار: اهداف بازاریابی محتوا و KPIها، نشان دهنده ی میزان موفقیت شما هستند.
  • مخاطبهدف: کسی در نهایت محتوا را مشاهده خواهد کرد.
  • متن محتوا: متنی که از طریق آن، به اهداف خود خواهیم رسید.
  • تاکتیک های پخش محتوا: از کدام کانال ها، برای ارائه محتوا به مخاطب خود، می توانیم استفاده کنید.
  • سنجش: تا چه اندازه به اهداف خود رسیده ایم و در آن موفق بوده ایم.

این عناصر، همانند ستون فقرات استراتژی شبکه های اجتماعی شما هستند، بنابراین قبل از شروع کار، کسب آگاهی در مورد این عناصر، بسیار مهم است.

اهداف خود را با استراتژی بازاریابی محتوایتان تنظیم کنید

در این بخش، آنچه که امیدوار به حل آن، از طریق ادغام استراتژی شبکه های اجتماعی با برنامه های بازاریابی محتوا هستید، را ارزیابی خواهیم کرد.

به سوالات زیر توجه کنید:

  • یک استراتژی شبکه های اجتماعی موفق، برای شرکت تان باید چگونه باشد؟
  • معیارهای کلیدی و KPI هایی که اندازه گیری می کنید، چه هستند؟

با پاسخگویی به این سوالات، می توانید اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی را برای خود تعیین کنید. در حین پاسخگویی به این سوالات، ممکن است بین اهداف کسب و کار (مانند افزایش تعداد مخاطبان سایت، تغییرات و اهداف رسانه های اجتماعی مانند تعداد دنبال کنندگان و میزان مشارکت افراد) تفاوت قائل شوید. در ابتدا، اهداف اصلی و فرعی خود را مشخص کنید و متعهد باشید که برای رسیدن به آنها، تلاش کنید. در نهایت، یک دوره ی زمانی مشخص کنید: طی چه زمانی می توانید به اهداف خود برسید؟

برای اینکه بتوانید میزان موفقیت در کار خود را ارزیابی کنید، برای هر مرحله از کار خود، یک هدف در نظربگیرید و تلاش کنید که به آن برسید.چرا باید برای شبکه های اجتماعی خود محتوا با کیفیت تولید کنیم؟ اهدافی که در پایان هر مرحله از کار میتوانید مشخص کنید، عبارتند از: ایجاد آگاهی در مردم در مورد برند تجاری تان، افزایش تعداد مخاطبان، ارتباط مداوم با دنبال کنندگان، و افزایش مخاطب در مراکز محتوا و اهداف کوچکی که می توان برای پایان هر مرحله از کار تعیین کرد، عبارتند از: مدیریت پویا و تاثیرگذاری بر معاملات.

نکته ی بعدی که باید به آن توجه کنید این است که کدامیک از پلت فرم ها و تاکتیک های اجتماعی، می توانند به شما در رسیدن به این اهداف مرحله ای، کمک کنند. برای مثال، ممکن است بخواهید در توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و لینکداین، سرمایه گذاری کنید تا آگاهی مردم در مورد برند تجاری خود را افزایش دهید و ترافیک سایت خود و میزان مشارکت افراد را بالا ببرید، اما تنهاتوییتروفیس بوکدر این زمینه به شما کمک می کنند و بر معاملات شما تاثیر می گذارند.

برای سنجش میزان موفقیت خود، KPI های مورد نظر خود را تعیین کنید

به عنوان بازاریاب محتوا، باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که در نهایت به هدف خود برسید. غیر از تعامل با مخاطبان، موضوع مهم دیگر فهم این مسئله است که آیا استراتژی شبکه های اجتماعی برای خود در نظر گرفته اید، قابل دستیابی، هدایت و تغییر هست یا خیر و می توان از طریق آن، در آمد کسب کرد؟ هنگامی که می خواهید موفقیت خود را ارزیابی کنید، ابتدا به اهداف اولیه ی خود فکر کنید. به این فکر کنید که آیا با ادغام استراتژی شبکه های اجتماعی و برنامه ی بازاریابی محتوای خود، می توانید امیدوار باشید که به هدف خود برسید یا خیر؟ برای پاسخگویی به این سوال، ابتدا باید معیارهای ارزیابی موفقیت خود را در هر مرحله، تعیین کنید.

چالش‌های بازاریابی اینترنتی

نسل بعدی فناوری شارژ سریع ریل می SUPERDART نام دارد

تصاویر جدید گوگل پیکسل 4a جزئیات غیرمننتظره‌ای را فاش می‌کند

های ,استراتژی ,اجتماعی ,اهداف ,شبکه ,محتوا ,شبکه های ,های اجتماعی ,استراتژی شبکه ,خود را ,در مورد ,استراتژی بازاریابی محتوایتان ,میزان مشارکت افراد ,بازاریابی محتوایتان تنظیم

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

digimarketsh ganjasrarbook exsotuva gvm vectorigrafic appreview3 resine5 burgbebunkde nducenchlormers pichaktflower