بازاریابی تلفنی یکتا از گونه ها بازاریابی است که در دنیای امروز برای اکثر کسب و کارها، به گزیده تر برای کسب و کارهای کوچک و متوسط اهمیت بسیاری دارد. خرج این گونه بازاریابی در سنجش با گونه ها سایر آن زیاد ناچیز است و به همین دلیل برای کسب و کارهای نوپا از جذابیت خاصی برخوردار است. هرچند که برقراری ارتباط با مشتری به وسیله تلفن و ترغیب وی برای یک دیدار از کم و بیش یا فروش محصول دشواری های مخصوص به خویش را دارد. ولی به بازبینی سررسید و با کسب تجربه، این دشواری ها برای شما راحت خواهد شد.

برای فعالیت در پهنه بازاریابی تلفنی و تبدیل شدن به یک بازاریاب کامیاب باید ۵ ویژگی ذیل را داشته باشید.

نسبت به مکالمه و سخن گفتن با سایرین مشتاق باشید به عبارتی روابط عمومی تان بالا باشد.
نسبت به محصولی که در ارتباط با آن گفتگو می کنید علاقمند باشید. علاقه به فرآورده مایه می شود با اشتیاق متعلق به فرآورده تعریف کنید و مشتری را برای خرید، اغلب ترغیب کنید.
همیشه برای شنیدن سخنان فرد روبرو حاضر باشید. شما فقط نقش راوی را ندارید.
اعتماد به نفس داشته باشید و از آشکارکردن عقیده خود نترسید و احساس نگرانی نداشته باشید.
اخم نکنید یا بهتر بگویم کوشش کنید دائم دلشاد باشید.
مطلبی در ارتباط با مخاطبان و مشتریان شما در بازاریابی تلفنی
قبل از شروع یک تماس تلفنی باید مخاطبان خویش را بشناسید. به لحاظ رفتارشناسی، کسان یک جامعه را می توان به سه بخش تقسیم کرد. کسان بصری، افراد سمعی و افراد لمسی.

دسته نخست افراد بصری هستند. این کسان شخصیتی برون گرا دارند. اغلب تن صدایشان بالا است و میل زیادی به سخن گفتن طولانی ندارند. صحبت های اضافی آن ها را کلافه می کند. افراد بصری بیشتر به کیفیت های دیداری توجه دارند. پس بهترین راه برقراری بستگی با آنها برپایی یک تماس کوتاهی و دعوت به یک جلسه حضوری است. افراد بصری توجه زیادی به جزئیات، شیوه گفت وگو یا اجلاس و برخاست شما دارند. با رعایت نزاکت و صمیمیت هنگام مکالمه می توانید آنها را مجذوب خویش کنید طوری که تقاضا شما را خیلی زود برآوردن کنند.

افراد سمعی برخلاف کسان بصری صدای آرامی دارند و از جملات بلند بهره گیری می کنند. این دسته بهترین افراد برای مذاکره و گفت و گو هستند؛ زیرا به شنیده هایشان اعتماد می کنند و نقطه تصمیم گیری آنها گوش هایشان است. اما نکاتی وجود دارد که در مکالمه با این کسان باید رعایت کنید. به عنوان مثال اثناء گفت و گو جملاتتان را چکیده نکنید، ولی شاخ و برگ زیادی هم به صحبت های خود ندهید. هنگامی که آنها صحبت می کنند حتما بردبار باشید و لغایت سرانجام به صحبت هایشان گوش کنید. فرمان دهید جملاتشان را الی فرجام ذکر کنند و وسط حرفشان نپرید.

در باره افراد لمسی باید گفت که این کسان بیشتر بذله گو طبع، احساسی و البته خیلی آرام هستند. بیشتر در باره چیزهایی صحبت می کنند که از تقریبا لمسش کرده باشند. در حین گفت و گو با آنها محبت اکثریت به هزینه دهید. بگذارید محبت شما را در دل خود حس کنند. در این چهره کلام شما نفوذ زیادی در ایشان خواهد داشت. گفتگو کردن با کسان لمسی راحت است. پس افراد سمعی، کسان لمسی بهترین افراد برای مذاکره هستند.

قبل از تماس تلفنی چه کنیم؟
لیستی از افرادی که با آنها تماس خواهید گرفت آماده کنید و بدون هیچ قبل فرضی با آنها تماس بگیرید. گاهی شدنی است افرادی را از فهرست لیستی که حاضر کرده اید حذف کرده و با آنها تماس نگیرید، زیرا فکر می کنید به هیچ عنوان از محصول و یا خدمات شما استقبال نخواهند کرد، درحالی که ممکن است این گونه نباشد و این تنها فکر شماست. خودتان را با چنین افکاری درگیر نکنید. زیرا می تواند کارایی منفی در شما داشته باشد و به کارتان گزند بزند. شدنی است با ساحل گذاشتن یک شماره، مشتری خوبی را از دست بدهید.
هر آنچه را که بیچارگی دارید از قبل آماده کنید. مشابه خودکار، کاغذ، فهرستی که آماده کرده اید، یک نوشیدنی همانند قهوه و هر چیز دیگری که احتیاج دارید.
بازاریابی تلفنی بدون نظم انجام نمی شود. میز خویش را مرتب کنید. میز آشفته می تواند هنگام مکالمه حواس شما را پرت کند. علاوه بر این، ممکن است اثناء مکالمه به چیزی مانند یک یادداشت از قبل آماده شده یا یک بروشور برای توضیحات بیشتر احتیاج پیدا کنید، بعد باید کل چیز را مرتب نگه دارید لغایت در چهره احتیاج سریعا به آن دسترسی داشته باشید و موقع مکالمه به پیگیری آن نگردید.
مکالمه را آغاز کنید
چگونگی آغاز یک تماس نکته ی زیاد مهمی است. در بازاریابی تلفنی، چون از پشت تلفن با مشتری صحبت می کنید و محدودیت هایی دارید، شیوه صحبت کردن شما با مخاطب، بخصوص در دقایق اولیه تماس تلفنی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر در چند ثانیه نخست نیرومند عمل نکنید و به قولی میخ را استوار نکوبید، حتما یک مشتری نهفته را از دست خواهید عدل و باید با او خداحافظی کنید.از کجا بازاریابی تلفنی را شروع کنیم؟ اگر بتوانید در نخستین ثانیه های گفت و گو با مشتری دلیلی قانع کننده برای پیوستگی صحبت به او بدهید، یعنی عملکرد شما بسیار عالی بوده به خوبی از بعد این پیشه برآمده اید. در این باره قانونی به اسم قانون ۷ ثانیه زرین هستی دارد که یکتا از قوانین مهم و مشهور در بازاریابی تلفنی به احصاییه می رود.

بازاریابی تلفن

قانون ۷ ثانیه زرین در بازاریابی تلفنی چیست و چرا مهم است؟
بر بنیاد این قانون، از لحظه ای که تماس تلفنی شروع می شود، شما به عنوان یک بازاریاب تلفنی فقط ۷ ثانیه وقت دارید الی دلیلی قانع کننده برای ادامه مکالمه به مخاطب خویش ارائه بدهید. به عنوان مثال اگر با مدیر یک سازمانی تماس گرفته اید نخستین جمله شما می تواند جمله پایین باشد:

می توانم کاری کنم که بهره وری شرکت شما لغایت ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

اگر بیننده پرماسیدن کند که سخنان شما برای او منفعتی دارد بی گمان مشتاق به شنیدن ادامه سخنان شما خواهد بود. همانگونه که اشاره کردیم، هنگام صحبت با تلفن، چون مخاطب خویش را نمی بینید و از ابزارهایی همانند زبان بدن نمی توانید استفاده کنید، محدودیت هایی دارید. پس فقط آلت شما صدای شماست. بیننده از روی صدای شما برای خود در ذهنش تصویر می سازد. با صدایی ملایم و جذب کننده و با لحنی روان و سلیس سعی کنید تصویر نکوداشتن از خویش در ذهن بیننده به جا بگذارید.

چالش‌های بازاریابی اینترنتی

نسل بعدی فناوری شارژ سریع ریل می SUPERDART نام دارد

تصاویر جدید گوگل پیکسل 4a جزئیات غیرمننتظره‌ای را فاش می‌کند

یک ,بازاریابی ,تلفنی ,افراد ,صحبت ,کسان ,بازاریابی تلفنی ,با آنها ,در بازاریابی ,گفت و ,و گو

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

elija omidbzendegi profaphomcom amabek mavidownload tafakoresefid ecnistamu adnesapptwin assaabloyking kimiacurrent